چهارشنبه، بهمن ۲۳

Mehrava Ensemble گزارش کنسرت گروه موسیقی مهرآوا در برلین


گزارش کنسرت گروه موسیقی مهرآوا
 گروه موسیقی مهرآوا در تاریخ 11 بهمن 1392 برابر با 31 ژانویه 2014 به دعوت کارگاه فرهنگها (
Werkstat der Kulturen و با همکاری کانون فرهنگ و هنرمندان ایرانی در برلین کنسرتی را برای علاقهمندان به موسیقی ایرانی برگزار کرد.
این برنامه که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین ایرانی و آلمانی رو به رو شد شامل دو قسمت بود
در قسمت اول ابتدا دستگاه نوا و سپس آواز دشتی نواخته شد و قسمت دوم نیز شامل اجرای دستگاه سه گاه بود در این برنامه ساخته هایی از رضا برون و همچنین زنده یادان عارف غزوینی و شیدا اجرا گردید.
دکتر عارف رفعت به عنوان خاننده و جواد سالخورده به عنوان نوازنده تنبک و سازهای کوبه ای رضا برون و سنتورش را در این برنامه همراهی نمودند
از جمله ویژهگیهای این برنامه میتوان به صدای منحصر به فرد عارف رفعت و همچنین فضاهایی که جواد سالخورده به وسیله سازهای کوبه ای نوینش ایجاد کرده بود اشاره کرد.
رضا برون میگوید از هنگامی که برای تحصیل موسیقی به آلمان آمدم گروه مهرآوا به طور رسمی فعالیتی نداشت و همینک خوشحالم که این گروه با نفراتی هرچند اندک در اروپا کوششهای خود را در جهت شناسایی فرهنگ و موسیقی ایرانی به دیگر فرهنگها آغاز کرده است
امیدوارم به زودی در کنسرتهای دیگر سایر نوازندهگان گوره مهرآوا از ایران  نیز به ما بپیوندند تا بتوانیم گامهای بلندتری در جهت شناسایی موسیقی ایرانی به دیگر کشورها برداریم.

یادآور میشود گروه موسیقی مهرآوا از سال 1378 در شاهینشهر اصفهان فعالیتهای خود را به سرپرستی رضا برون آغاز کرد
این گروه که نخستین گروه موسیقی جوانان در این شهر بود در دو جشنواره موسیقی در استان اصفهان به عنوان یکی از گروه های برگزیده شناخته شد.
رضا برون همچنین توانست گروهی را به همین نام ویژه بانوان بنیان گزاری کند که نخستین کنسرت بانوان را در شاهینشهر  به انجام رسانید.
وی همچنین با گروه موسیقی مهرآوا کنسرتهای متعددی را در شهرهای دیگر ایران برگزار کرد
تا کنون آثاری از برون در فضای مجازی نیز منتشر شده که بازتاب خوبی در میان علاقه مندان به موسیقی داشته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر